piątek, 30 listopada 2012

100 obserwatorów / 100 followers

Hi Mkonieczna, Ivka and Marie -Laure. I'm so glad you're here. And I'm so surprised and happy to have 100 followers. Perhaps it's time for my first give-away :) If you're interested in such a bookend, feel invited. All you need to do is be a follower and let me know you're interested.

Witam Mkonieczna, Ivka i Marie-Laure. Bardzo się cieszę, że dołączyłyście. Niesamowite, ale mam 100 obserwatorów. Hurrra! Czas na pierwsze giwe-away :)
Jeśli ktoś byłby zainteresowany takim bookendem, to zapraszam. Wystarczy być obserwatorem i dać mi znać, że Was to interesuje.



I jeszcze coś na słodko. Właśnie robię takie ciasto dla przyjaciółki, i przy okazji znalazłam zdjęcie zeszłorocznego. Nazywa się to stollen i pochodzi z Niemiec. Samo ciasto drożdżowe jest średnio słodkie, ale za to wszystkie bakalie i gruba warstwa cukru pudru robią swoje. Trochę chyba podobne do naszego keksa.

And something sweet to celebrate this occassion. I'm just making the Stollen for a friend and found a photo of a last year's cake. This cake is not really known in Poland. I wonder if you like it. I've heard different opinions on fruit cake ;)






67 komentarzy:

  1. Cóż... daję znać, że mnie to interesuje :)
    Jak zwykle piękne rzeczy tworzysz, nieustająco jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Congratulations on 100+ followers, Gosia! I'm not surprised--soon you'll have hundreds with your gorgeous blog. I'd love to win your beautiful coffee shop bookend. I could definitely use it, and I love it too! Thank you for the opportunity. I'll post your giveaway on my blog's sidebar now. xo Jennifer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, Jennifer for your faith in me :)and for the link on your blog. So kind of you :)

      Usuń
  3. Congratulations on your first 100 followers! Coming soon will be 1000!
    I wish much success to you and your blog. ;)
    Of course, I am very interested to participate in your first giveaway.
    Hugs.

    OdpowiedzUsuń
  4. Congratulations on having over 100 followers! I would love to be entered into your giveaway x

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja, ja marzę o takiej kawiarence! Chcę wziąć udział w giveaway'u! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No to ja się zgłaszam. Już od jakiegoś czasu mi się taki bookend marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały prezent! Myślę, że każdy zainteresowany! Kocham go, jak wszystkich prac!
    ( i to nie jest pusty komplement ) :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dawna podziwiam Twoje dzieła, chętnie przygarnęłabym coś:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Congratulations on your 100+ followers.
    I'm interested in your giveaway; count me in, please.
    I put the link on my blog.
    Your cake looks delicious.
    Bye Faby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks Faby for the compliment and the link :)I do appreciate it.

      Usuń
  10. So nice to see you interested. Thanks for your comments, Ladies :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I would love to own such a nice book end. Please count me in.
    Stollen originates from my country: Germany. We do love it and eat a lot of it at Christmas time ... at least, I do ;-). I especially prefer Stollen with Marzipan in it.
    Your miniature version looks exactly like the one I have on my table right now.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh yes, I've seen some photos of the Stollen with marzipan. I've never tried it though. I imagine it must be delicious.

      Usuń
  12. Hi Gosia! Congrats to your first 100 followers, there will be soon many, many more :-) And of course I am very interested in one of your fabulous book-ends!
    Happy weekend!
    Sandra

    OdpowiedzUsuń
  13. Ah, and about the "Stollen": it looks perfect! But if you don´t know it yet, in my opinion you did not miss anything, haha :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Proszę ja też chcę się dopisać! :) Gratuluję setki obserwatorów, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratulacje, pierwsza okrągła 100! Ja oczywiście także się zgłaszam- chociaż uprzedzam, że to raczej będzie tło do zdjęć niż bookend jeśli trafi w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hello! I just found your blog this morning. Love this little scene! I have been working on, well actually thinking about, making a coffee shop in miniature. This would look great in a corner of my shop!
    Congratulations on 105 followers!
    Blessings,
    Kathi

    OdpowiedzUsuń
  17. Hi Gosia,
    Congratulations on your 100+ followers and on your works!
    Please count me in your precious giveaway, I've just shared the link on my blog's sidebar.

    Mini Hugs from MiniRicamo,
    Francesca

    OdpowiedzUsuń
  18. I'm so glad there are so many interested people. Thank you for all nice comments.

    OdpowiedzUsuń
  19. Congratulazioni per i 100 followers......partecipò al tuo fantastico giveaway!!
    Grazie....un bacio
    Patrizia

    OdpowiedzUsuń
  20. me gusta mucho ese pequeño rincon que has hecho y quisiera tener la oportunidad de ganarlo , me gustaria participar en tu sorteo , lo anuncio en mi blog

    besitos

    Mari

    OdpowiedzUsuń
  21. felicidades por tus 100 seguidores , me gustaria mucho participar en el sorteo , lo anuncio en mi blog

    besitos

    Mari

    OdpowiedzUsuń
  22. Congratulations for your 100 (soon to be many more) followers!
    You giveaway is great. Please count me in. Your link will be on my sidebar.
    Thanks and hugs, Drora

    OdpowiedzUsuń
  23. What a lovely idea for a bookend! Why do so many mini-it's love France, or at least the 'French look'.?i'd love to enter your giveaway but can't fin where to follow you. On your blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :) I have the followers' grid on the right, in the usual place, I think. And the French look... well, it's pretty, isn't it?

      Usuń
  24. Enhorabuena por tus seguidores, te los mereces.
    Me encantaria probar suerte.
    Suboe el aviso a mi blog.
    besitos ascension

    OdpowiedzUsuń
  25. Felicidades por tus primeras 100 seguidoras.Me gustaría poder participar en tu sorteo. Espero tener suerte, está precioso. Gracias , un abrazo Ana (mucuy)
    acamarah.50@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Congratulations on 100+ followers (^^)

    I'd LOVE to enter your fabulous draw - so I hope you'll count me in.
    LOOVE the bookend - it looks so awesome.

    Put a link to my blog.

    MiniHugs, Irina

    OdpowiedzUsuń
  27. me apunto! y te invito al sorteo de mi blog....

    OdpowiedzUsuń
  28. Jakoś mi całkiem to umknęło.;) Gratulacje za 110 Obserwujących! I tak! Też jestem zainteresowana! :):)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  29. Me encantaría participar en su bonito sorteo , lo publico en mi blog , un saludo

    OdpowiedzUsuń
  30. Am I too late for your giveaway? If not...please count me in your giveaway.

    OdpowiedzUsuń
  31. Congratulation to your 100 followers. Your work is so wonderful, it is no wonder.
    Please count me in your fantastic giveaway.
    Hugs from Craftland

    OdpowiedzUsuń
  32. Oh, I forgot: The Stollen looks very tasty, I'm german, I know that ;)
    And I put a link to my sidebar.
    Hugs from Craftland

    OdpowiedzUsuń
  33. Ooooh, I nearly missed your gorgeous give away: this stollen is well known over here in Holland ;)!! It is a kind of bread for the Christmas days. Please, I like to participate in your give away, Gosia, I'll put the link on my blog.
    Hugs, Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you. I've heard so much about the stollen that I really have to try it. Do you know any good receipe, Ilona? I mean the real thing, not mini ;)

      Usuń
  34. Ojej! dlaczego ja wcześniej nie wiedziałam?? zauważyłam że w moim bloggerze nie zawsze wyświetlają się nowe nowe posty, to niesprawiedliwe!!!
    ale zdążyłam Gosiu :))) jestem Twoją fanką dokładnie od kiedy zobaczyłam właśnie to pierwsze zdjęcie na Twoim blogu. Wszystkie rzeczy jakie robisz podziwiam i będzie mi bardzo miło wziąć udział w tym fantastycznym losowaniu.
    Pozdrawiam serdecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Madziu. Mi również bardzo podobają się Twoje prace. Zwłaszcza w klimatach skandynawskich. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  35. Gratuluję wspaniałej liczby obserwatorów :) Ja równiez jestem zainteresowana takimi cudownościami :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Beauty giveaway!! please count me in! and the cake looks delicious!1
    Hugs,
    Teruka

    OdpowiedzUsuń
  37. Muchas felicidades ¡¡ 100 ¡¡¡ la escena es preciosa , cuenta conmigo .
    Angeles.

    OdpowiedzUsuń
  38. Congratulations for your followers and your work is splendid, thanks to Drora to have added your give away on her blog! Please count me on! I will added your picture on my blog! good luck all! doei, claude

    OdpowiedzUsuń
  39. Adorable little scene. Please count me in.

    OdpowiedzUsuń
  40. I'd love to win this. Please count me in. Your link will be on the sidebar of my blog. Congratulation to your 100 followers!
    Thanks and a hug, Marja-Leena
    http://nukkelantalot.blogspot.fi/

    OdpowiedzUsuń
  41. Zapisuję się z ochotą. Zwłaszcza, że ja "zza ściany", bo również ze Świdnicy:) Pozdrawiam
    bnorbert3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, jaki ten świat mały :) Fajnie tak spotkać kogoś ze swojego miasta. Zwłaszcza, gdy ten ktoś tworzy takie cudeńka, jak Ty. Przepiękne są Twoje blogi. Pozdrawiam.

      Usuń
  42. How could I have not seen you had a giveaway! Your work is always fantastic I am happy to participate in your giveaway.
    Geneviève

    OdpowiedzUsuń
  43. By the way I hope I'm not too late...
    Geneviève

    OdpowiedzUsuń
  44. You've made my day :) I'm so happy you like the bookend and want to adopt it. Thank you for all your motivating comments. They mean so much to me.
    See you tomorrow :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Hola Gosia!!
    Felicidades por tus seguidores, tus trabajos son preciosos. Me gustaria participar en tu sorteo, ahora pongo tu link en mi blog!
    Besos de las Malu´s.

    OdpowiedzUsuń
  46. I just discovered your blog through your giveaway and would love to participate, so please count me in. You are welcome to visit my blog A Fairytale come true.
    Hugs
    Wyrna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. How pleased I am you let me know about your blog. Your miniatures are fantastic. I'm definitely going to spend some time there. Hugs.

      Usuń
  47. Привет!
    Поздравляю с 100+ !!!!
    Очень приятный GIVEAWAY!
    Пожалуйста запишите и меня!
    Татьяна

    OdpowiedzUsuń
  48. Felicidades por tus cien seguidores, dentro de poco serán muchos más, haces unas cosas fantásticas.
    Estaré feliz de participar en tu sorteo, lo pongo en mi blog, feliz semana:

    OdpowiedzUsuń
  49. felicidades x tus mas de 100 segidores me anoto para el sorteo te dejo mi correo es liliam1961@hotmail.com gracias

    OdpowiedzUsuń
  50. nadal można zapisywać się na rozdawajkę? Zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  51. Zapraszam na następną za jakiś czas :)
    I dziękuję za zaproszenie na Twój blog. Bardzo ciekawie się zaczyna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  52. Zupełnie przez przypadek trafiłam na Pani bloga i jestem pod ogromnym wrażeniem. Te małe cudeńka... wspaniałe. Szczególnie zachwyciły mnie "śniadaniowe" podpórki do książek - bardzo oryginalne. Już od dłuższego czasu rozglądam się za czymś niesztampowym, a Pani prace są fantastyczne. Teraz pytanko, może banalne, ale mam zerowe doświadczenie z blogami: jak mogę zostać obserwatorką, żeby nie ominęła mnie jakaś kolejna okazja? I czy jest może jakiś inny sposób na zdobycie takiej podpórki, np. drogą kupna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Żeby zostać obserwatorem, trzeba skorzystać z opcji:
      "Dołącz się do tej witryny" dostępnej na prawym marginesie.
      Takich podpórek zrobiłam kilka; każda trochę inna. Jeśli ma Pani ochotę, proszę do mnie napisać na: kontakt@domekpodkloszem.pl, to wyślę Pani zdjęcia.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  53. BATEMA DEL FORO TUS MINIATURAS DE ESPAÑA me gustaria participar en tu sorteo me gustan mucho las cosas que haces, saludos tere

    OdpowiedzUsuń
  54. por favor apuntame para participar por este hermoso ricnconsito

    OdpowiedzUsuń
  55. congrats on now over 100 followers. please include me in your giveaway. i love the cork floor the whole thing is amazing. Even if i am not the lucky winner im sooo glad i found your blog its great!

    OdpowiedzUsuń
  56. Yo tambien quiero participar!!! es genial tu sorteo!!!

    OdpowiedzUsuń
  57. tydzień bez książki to tydzień niepełny -
    podpórki widziałam dotąd dość standardowe -
    takich pt. "chwila wychnienia" jeszcze nie :)))

    kolorystyka i stylistyka absolutnie w moim stylu!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...